ORDINA BLOGT

IN THE SPOT Jessica De Buck SAP BW Consultant

De Connectivator spot regelmatig een job binnen Ordina en legt een interview af met een van onze collega's. Deze keer een interview met een van onze SAP BW Consultants, Jessica De Buck.

  • The Connectivator
  • 27 mei 2014

Hoe jong ben je, waar kom je vandaan?

Ik ben 27 jaar en woon in Elewijt.

Hoe ben je bij Ordina terechtgekomen?

Ik was op zoek naar een bedrijf waar de medewerker geen nummer is, maar effectief behandeld wordt als persoon. Een bedrijf waar niet alleen de opbrengst maar ook de kwaliteit van projecten belangrijk is. Een ex-collega en vriend die bij Ordina werkt had me aangeraden eens een babbel te doen met Ordina. En hij had gelijk, ik vond hier direct wat ik zocht.

Hoe lang werk je bij Ordina?

Een jaar en zeven maanden.

Wat was je eerste indruk?

Het viel mij op dat er een positieve en vriendschappelijke sfeer heerst. Iedereen is erg gemotiveerd en gedreven om tot het beste resultaat te komen. Daarnaast is er altijd wel tijd om ook de sociale contacten tussen de collega's aan te scherpen. Dit maakt het hier uniek.

In welke unit werk je?

Ik werk voor de unit VisionWorks. VisionWorks is de Business Intelligence afdeling van Ordina, waar we aan de hand van verschillende technologiën antwoord proberen te geven op verschillende business vragen van onze klanten. Dit door hun data te structureren en op een analytische manier weer te geven in overzichtelijke rapporten.

Wat is je rol bij Ordina? Heb je bepaalde expertises?

Ik ben SAP BW consultant, dat wil zeggen dat ik data flows en rapportering voorzie binnen de omgeving van SAP BW. Ik heb het geluk gehad om steeds terecht te komen in grote, complexe en zeer interessante projecten. De kennis die ik hier opdoe kan ik dan doorgeven aan anderen via coaching en begeleiding, iets wat ik heel graag doe. Coaching is een proces dat in twee richtingen werkt. Je leert de dingen ook door de ogen van je teamleden te bekijken, dit maakt dat ik elke dag nog bijleer.

Op welke verwezenlijking van het afgelopen jaar ben je het meest trots?

Bij een klant kreeg ik de kans om teamlead te zijn van het projectteam. Het was mijn taak om de vragen van de business te analyseren, een datamodel uit te tekenen en vervolgens het projectteam te begeleiden bij de implementatie van dit model. Ik volgde de ontwikkelingen op en stuurde bij waar nodig. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het coachen van het team en het aanscherpen van hun kennis. Dankzij deze opportuniteit heb ik weer extra vaardigheden die ik kan meenemen naar een toekomstige opdracht.

Wat vind je van de overall expertise bij Ordina?

Bij Ordina vind je veel experten en getalenteerde medewerkers. Het leuke van bij Ordina te werken is dat iedereen graag zijn kennis en ervaringen deelt. Mijn collega's staan altijd klaar om te helpen en vragen te beantwoorden. We organiseren ook regelmatig competence center avonden, waarbij experten aan de hand van specifieke projecten en ontwikkelingen kunnen aantonen wat er kan en hoe we dit kunnen realiseren. Top expertise dus :)

Wat vind je van de werksfeer?

Zeer professioneel, vriendschappelijk en uitnodigend.

Als je Ordina zou aanprijzen als werkgever, wat zou je dan vermelden als grootste troef?

De medewerker staat centraal. De visie van het bedrijf vertrekt vanuit de talenten van de medewerkers. Iedereen krijgt dat kans om zijn talent te ontwikkelen via opleidingen en mooie projecten bij de klant. Ordina zorgt ervoor dat iedereen zich goed voelt en wanneer iets niet goed verloopt bij een klant of op een project, dan zoekt men naar een oplossing of een nieuw project. Bij Ordina zijn ze dus echt bezig met mensen en niet alleen met verkopen of projecten. Dat is best zeldzaam in de consultancy wereld en voor mij dus de grootste troef!

Beschrijf Ordina in drie woorden:

Opportuniteit - Ontwikkeling - Team

Welk Ordina moment zal jou altijd bijblijven?

Het Summer Kick-off event van vorig jaar. Dat was mijn eerste event bij Ordina en ik vond het een tof concept! Daar heb ik de kans gekregen om mijn collega's te leren kennen tijdens een sfeervol event op het dakterras van het kantoor in Mechelen. Erg fijn.

Als je één ding mocht veranderen, wat zou dat dan zijn?

De Ordina sfeer is echt wel uniek. Als consultant is het echter zo dat ik bijna fulltime bij de klant werk en dus minder de kans heb om de sfeer op kantoor op te snuiven en dus samen te werken met mijn collega's. Gelukkig zijn er nog de competence center meetings en andere events waarbij dit wel kan.